Zarządzanie relacjami z Klientem
Filozofia CRM przynosi korzyści, dzięki obopólnej współpracy przedsiębiorstwa oraz wybranych kluczowych klientów, zwiększenia zysków, dzięki ograniczeniu kosztów poniesionych na nierentownych nabywców, wzrostu satysfakcji klientów, a co za tym idzie również zwiększenia ich lojalności, a także poprawy sprzedaży oferowanych produktów lub usług. W praktyce koncentracja na kluczowym kliencie i zastosowanie działań mających na celu poprawę lojalności klientów, pomaga zaoszczędzić koszty sprzedaży i marketingu nawet o 80-90%.
CRM korzyści z wdrożenia
Wdrożenie systemu CRM w organizacji ma swoje odzwierciedlenie na dwóch podstawowych poziomach:
- strategicznym
- operacyjnym
Na poziomie strategicznym prowadzi do większej satysfakcji klientów, mniejszej ilości skarg i reklamacji, zwiększeniu lojalności klientów i zwiększeniu sprzedaży.
Na poziomie operacyjnym zaś do zwiększenia skuteczności działania sprzedawców (dzięki między innymi eliminacji części działań administracyjnych), zwiększenia efektywności kampanii reklamowych i promocyjnych (poprzez ograniczenie działań nie przynoszących pozytywnych rezultatów), uporządkowania informacji wewnątrz firmy, a także łatwemu dostępowi do potrzebnych informacji.
Do najważniejszych korzyści jakie można osiągnąć dzięki wdrożeniu filozofii CRM możemy zaliczyć:
- zwiększenie sprzedaży
- zredukowanie czasu sprzedawców przeznaczonego na czynności administracyjne
- zwiększenie efektywności wykonywanych działań po-sprzedażowych
- zmniejszenie kosztów zmiennych
- obniżenie kosztów rekrutacji i szkolenie pracowników
- wprowadzenie spójnego systemu obsługi klienta dla całej firmy
Korzyści te osiąga się przede wszystkim poprzez:
- zwiększenie efektywności działań promocyjnych
- zmniejszenie kosztów promocji
- zaoszczędzenie czasu pracy pracowników działu promocji
- pełną kontrolę budżetu przeznaczonego na promocję
- badanie efektywności poszczególnych działań promocyjnych
- kontrolę pracy Działu Handlowego poprzez m.in.:
- ocenę stanu rozmów z poszczególnymi klientami w całej firmie
- zaawansowaniu rozmów z danym klientem
- identyfikację klientów, z którymi rozmowy utknęły w martwym punkcie
- ocenę handlowców z punktu widzenia:
- nowo pozyskanych klientów potencjalnych i ich stosunku do ilości pozyskanych zamówień
- wielkości nowo pozyskanych kontraktów z podziałem na klientów nowych i stałych
- dziennych i tygodniowych kontaktów z klientami (z podziałem na nowych i stałych)
- kontaktów z uwzględnieniem ich rodzaju (wizyty, telefony, e-maile, listy)
- kontaktów z uwzględnieniem osób z którymi handlowiec się spotyka (decydenci, decydenci merytoryczni, użytkownicy, sekretarki, recepcjonistki)
- sprzedanych produktów przez handlowca
- sukcesów, porażek i odroczeń kontraktów
Przed wdrożeniem systemu trzeba określić jakie są procesy biznesowe firmy i zastanowić się jaką strategię CRM warto wybrać. Na podstawie strategii CRM, odpowiednio zbudowanej na potrzeby organizacji, możemy definiować wymagania systemu informatycznego i przystąpić do jego wdrażania.
Zobacz więcej na naszym Blogu!
tel. (+48) 12 379 31 55 tel. (+48) 12 379 31 54 email: gonet@kim.pl
Centrum ustawień cookie