Filozofia CRM
Czym jest CRM?
CRM, czyli Customer Relationship Management jest koncepcją zarządzania relacjami z klientem, która powstała w odpowiedzi na różnorodność i silną konkurencyjność rynku, gdzie coraz trudniejsze jest utrzymanie stałego klienta. Polega na budowaniu, utrzymywaniu i poprawianiu relacji z klientami. Jej głównym celem jest identyfikacja kluczowych klientów, zastosowanie wobec nich odpowiednich strategii utrzymywania efektywnej współpracy, wpływanie na wzrost zadowolenia tych klientów poprzez budowanie z nimi długotrwałych relacji, jak również kształtowanie ich lojalności wobec naszej firmy.
Filozofia CRM jest odpowiedzią na fakt, że pozyskanie nowego klienta jest nawet kilkakrotnie droższe niż utrzymanie starego. Łatwiejsze i tańsze dla przedsiębiorstwa jest zatem zatrzymanie dotychczasowych klientów, niż zdobywanie nowych. Zyski przedsiębiorstwa są generowane jedynie przez nielicznych klientów, pozostałą część stanowią klienci niedochodowi lub nawet przynoszący straty.
Koncepcja CRM zakłada, że ważniejsze od zysku z pojedynczej transakcji jest budowanie długofalowych relacji, które mają przyczynić się do osiągnięcia postawionych celów. Dobrym rozwiązaniem jest, więc ograniczenie liczby klientów i skierowanie swych działań na grupę kluczowych odbiorców. Sposób zarządzania relacjami z kluczowymi klientami wpływa bowiem na zyskowność organizacji.
CRM jednak to nie tylko filozofia, ale również działające według jej zasad systemy informatyczne. Oprogramowanie CRM jest narzędziem ułatwiającym zarządzanie firmą i uzupełnieniem filozofii zarządzania relacjami z klientem.
GoNet CRM pozwoli Ci zrozumieć wartości którym kierują się Twoi Klienci. Dzięki temu zbudujesz z nimi relacje, których celem jest lojalność.
Zobacz więcej na naszym Blogu!
tel. (+48) 12 379 31 55 tel. (+48) 12 379 31 54 email: gonet@kim.pl
Centrum ustawień cookie